2 weken alweer! - Reisverslag uit Pontypridd, Verenigd Koninkrijk van Nienke, Kelly en Pauline - WaarBenJij.nu 2 weken alweer! - Reisverslag uit Pontypridd, Verenigd Koninkrijk van Nienke, Kelly en Pauline - WaarBenJij.nu

2 weken alweer!

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Nienke, Kelly en Pauline

01 Oktober 2009 | Verenigd Koninkrijk, Pontypridd

Hallo allemaal!

Zo, ondertussen zitten we er al weer 2 weken, en alles begint nu een beetje te wennen (behalve de heuvels). Sommige meiden op de gang zijn gelukkig wat bijgedraaid, en daar maken we af en toe een praatje mee. We gaan weer verder met waar we gebleven waren!

Vrijdag

Vrijdag was de laatste dag van de introweken voor alle opleidingen en je raad het al: wij waren vrij. We zitten hier wel natuurlijk in het derde jaar (final year!), dus het is opzich wel logisch dat we met de introweek niet zoveel doen, zij weten toch alles al. We hebben voor de rest niet veel gedaan die dag, wat boodschapjes gedaan en that's it. Maarrr 's avonds was het uiteraard weer party night, dus we zijn naar de Raffles geweest. De DJ begint ons al aardig te kennen aangezien Pauline altijd dezelfde nummers aanvraagt. Later op de avond kwam ineens een vriend van de DJ naar ons toe en vroeg of we zin hadden in een afterparty bij hen. Eerst hadden we zoiets van nee, hoeft niet, maar later hadden we zo iets van: we kunnen altijd even een kijkje nemen! We gingen niet alleen, maar met de jongens die we ontmoet hebben. Daar aangekomen, in 1 of ander krottenwijkje, was de gemiddelde kleur erg donker, wat we opzich niet heel erg vinden, maar we werden nogal aangestaard. Net of die gast die ons uitgenodigd had het niet overlegd had. Ze hadden wel heel pittig voor eten en drinken gezorgd! Even later besloten om maar weer te gaan. De jongens bleven nog even, alleen 1 jongen bracht ons thuis.

Zaaaaterdag!

We hebben uiteraard toen heerlijk uitgeslapen, en overdag voeren we hier eigenlijk nog echt wat uit, behalve boodschappen doen. Deze dag was dus niet anders als al die anderen! 's Avonds gingen we nog even kijken bij de grote tent hier op de campus, er was 1 of andere headphone party. We hadden niet echt veel zin, maar ach, even kijken kan geen kwaad. Komen we daar bij die tent, is het helemaal stil (je hoort wel mensen praten, maar geen muziek). Wij naar binnen, zo'n headphone gescoord, en gaan partyen. Ik zal even het principe uitleggen van de headphone party. Iedereen krijg een headphone op, en er zijn 2 DJ's aan het draaien. Op je headphone zitten 2 kanalen, 1 voor elke DJ. Dus soms is er op de ene kanaal een leuk nummer, en dan weer op de ander. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je buurman/vrouw een ander kanaal dan jij zelf op hebt, wat nogal komisch is, want iedereen danst dan anders! Het was erg grappig, maar helaas, 12 uur was het afgelopen. Het is wel grappig wat hier op de borden staat van de feestjes: 7pm - till late. Dat houdt in: van 7 uur 's avonds tot 12 uur. Net of je al om 7 uur gaat feesten...

Toen was het alweer zondag!

Helaas voelden we ons allemaal niet zo lekker die dag, het leek de ziekenboeg wel, alleen de broeder ontbrak. En nee, ik hoor jullie wel denken: het kwam niet van de drank! Pauline en Nienke hadden last van blaasontsteking, en ik had last van een licht buikgriepje. We hebben die dag vrijwel niets gedaan, alleen gecomputerd en gelegen op bed.

Maandag...

Deze week begon onze school voor het echie! Maandag waren we uiteraard nog even vrij, dus alle tijd om op ons gemakkie naar de Tesco te gaan voor medicijnen, aangezien we ons nog steeds beroerd voelden. Ook nog maar even wat fruit en brood gehaald. Gelukkig hielpen de medicijnen goed, en aan het einde van de dag voelden we ons weer aanzienlijk beter.

Dinsdag!

Oh my God, onze eerste schooldag, een stressmomentje! Gelukkig hadden we ons rooster voor school wat sneller dan onze introrooster, dus we stonden niet voor verrassingen. We begonnen om 10 uur met Advances in Technology. Het vak was nogal boring, en helemaal omdat we ook een soort werkstuk moeten maken MET presentatie, iets waar we alle 3 een megahekel aan hebben. Na dit uur hadden we deze vent nog een uur, wat er niet beter op werd. In de tijd tussen dit laatste vak en het volgende, zat 3 uur. Ik ben richting huis gegaan (voelde me nog niet helemaal top), en Pauline en Nienke waren even naar Accomodation Services geweest om koelkasten te huren voor op onze kamers. Die worden vrijdag geleverd. 65 Pond lichter weer naar de kamers gekomen. Toen nog even de post gehaald, een verhuiskaartje van me lieve nichtje, en daar was onze bank pas! Alleen hebben we nog niet de pincode, dus we kunnen er nóg niets mee. Net toen we dachten dat onze dag niet erger kon worden, hadden we om 3 uur het vak Contemporary Issues in Tourism. Je raadt het al: een werkstuk MET presentatie. Gelukkig zetten ze er hier bij: max. 20 min, dus 2 minuten volstaat volgens ons. Om 5 uur zat onze dag erop, en konden we richting kamer. We hadden nog wel eten, dus we hoefden niet naar de supermarkt.
's Avonds maar even rustig aan gedaan. En Nienke was behoorlijk happy, want haar lieve vriendje kwam de dag erna!

Woensdag...!

Uiteraard moet je niet té veel tijd aan school verspillen, dus we waren weer eens een dagje vrij. Nienke ging om 11 uur richting Cardiff Airport om Dennis op te halen. Pauline en ik hebben ondertussen een beetje opgeruimd en gedoucht en aangekleed. Rond 3 uur waren Nienke en Dennis aangekomen in onze nederige gangetje. Pauline en ik waren net even een tosti aan het maken. Nienke ging nog even wat eten en toen zijn we maar richting Tesco gegaan. Avondeten gehaald en wat andere lekkere dingetjes. Daarna lekker eten gemaakt, en ja wat doe je dan... ach nog maar even een feestje meepakken, Dennis moet uiteraard ook even weten wat wij allemaal meemaken hier! We zijn naar de Students Union geweest, waar we ons eigen weer kostelijk hebben vermaakt. Ook dit feestje was till late, dus kwart over 12 waren we thuis. Toen we thuis kwamen lagen onze buurmeiden in de gang muziek te luisteren en mee te blèren, en te schreeuwen. We hebben op Nienke's kamertje nog even wat gedronken en gekletst, en toen maar gaan slapen want morgen weer een schooldagje! Gelukkig even later werd het iets minder (lees: 1 decibel), en toen we gingen slapen waren ze nog aardig aanwezig, zeg maar... Ik heb er voor de rest niet veel last meer van gehad, ach ja, het went...

Donderdag:

En toen was het alweer donderdag, vandaag dus. Vanmorgen zijn we rond half 10 opgestaan, de les begon om 11 uur. Even gedoucht en een banaan gegeten en toen naar school. Daar hadden we Projectmanagement. Die leraar, is erg apart, laat ik het daar op houden. Ik denk dat ik die UK humor nog niet echt snap... Maar ach, de les ging vrij snel (hij stopte ook een kwartier eerder ofzo) en we hoeven voorzover ik weet, voor dit vak geen presentatie te doen.
Aansluitend hadden we Emerging themes in Marketing. Dit gaat over Twitter en Facebook, de sites waar je iedereen kan laten weten wat je de hele dag aan het doen bent, de hype van tegenwoordig. En ja hoor, ik 'Facebook' gezellig mee.. Van deze les heb ik weinig meegekregen, en was net als de vorige, ook zo'n 20 minuten eerder afgelopen. Op zich kunnen we de leraren wel verstaan, maar sommigen hebben wel een gek accentje.
Nu is het hierzo 15.02 en zitten we te wachten op de les die op 16 uur begint, Business Strategy. Het klinkt erg moeilijk, en heb er dus ook niet zo'n zin in! Maarja, in deze tijd heb ik nu wel weer even voor jullie een verhaaltje kunnen typen! Er zitten nog wel wat leuke dingen aan te komen: Morgen arriveert Pauline's liefje Frans en zondag komen mijn pappie en mammie:D Gezellig met Ome Robie en Tante Jennifer, dus da's helemaal top! In ieder geval een drukke boel hier. Dennis vertrekt zondagochtend weer en Frans maandagmiddag. Vanavond nog even naar de Raffles, onze favo DJ draait! En zaterdag gaan we waarschijnlijk stappen met de andere Nederlandse meiden in Cardiff, erg gezellig dus. En volgende week woensdag laat Lottie ons Cardiff als shoppingstad zien! Helemaal top.

Ik ga nu ook gelijk even naar de foto's kijken, want jullie zijn vast zoo nieuwsgierig naar de foto's! Nog even geduld, ik ga me best voor jullie doen!

Veel liefs en een dikke kus,

Kelly

• 01 Oktober 2009 - 15:17

Tamara:

Ik begrijp dat jullie mijn lessen missen ;.) ? Jammer dat jullie niet wat enthousiaster zijn over de lessen daar, maar waarschijnlijk moeten jullie er even inkomen. En volgens mij kunnen jullie hartstikke goed presenteren, dus dat gaat goed komen!! Succes met alles en veel plezier met de Nederlandse visite!!

• 01 Oktober 2009 - 15:37

Annemarie:

Hee lief nichtje!
    Mooi kaartje he;) hahaha!! Nog 1 nachtje whoehoe! en dan de sleutel! Leuk dat iedereen even bezoek krijgt:D even het thuisgevoel weer oproepen! En wat zal het raar zijn als ze dan weer vertrekken. Gelukkig zijn jullie weer beter! Ik hoop dat de schooldagen wel beter worden! Dat je er wat van opsteekt zullen we maar zeggen;)
    Liefs!!

• 01 Oktober 2009 - 15:40

Demy:

Kel schiet eens op met die foto's joh!! Ik zit al twee weken ik volle spanning te wachten, en elke dag word ik weer teleurgesteld. Haha, neehoor grapje, maar ik ben wel benieuwd!

Het klinkt wel alsof jullie het erg naar jullie zin hebben daar. Gelukkig! Succes met al je 'boring' vakken;). En presentatie's in het Engels: piece of cake toch;)? Haha.

xx

• 02 Oktober 2009 - 10:18

Con En Anneke :

hoi kelly
    ik zit nu op jou site laats zat ik op die van nienke en heb daar een reactie opgezet maar die heb je meschien evengoed wel gelezen
    fijn hé dat je vader en moeder even langs komen,
    kan je ze weer even knuffelen.jullie vinden de lessen nog niet zo erg top volgens mij maar alles moet eerst weer even wennen denk. het was erg gezellig bij BZN alie was bij ons te slapen had het de volgende dag wel een beetje moeilijk con trouwens ook. Het is vandaag een beetje snert weer hier. Bij Peter is het nog rustig .Maandag was Thijs jarig hij werd 4 jaar en mag nu dus naar de kleuterschool hij er erg veel zin in. nou kelly toi,toi tot later. Liefs con en anneke

• 03 Oktober 2009 - 19:22

Adinda:

Leuk om jullie verhaaltjes te lezen Kel!
    Gelukkig zijn de meiden wat aardiger en komt het NL thuisfront alweer jullie kant op(:

Presenteren komt helemaal goed, dat weet ik zeker!
    Succes en plezier daar, groetjes aan de andere meiden!
    X

• 04 Oktober 2009 - 10:16

Esther:

Haai kel!
    Ik ben benieuwd naar de foto's, hoop dat ze snel op de site komen! Leuke verhalen allemaal, ik blijf het goed volgen! Heel veel plezier met je ouders!

Liefs

• 05 Oktober 2009 - 17:12

Yvonne:

Hey meid! Wat klinkt dat allemaal leuk! En lekker relaxed (nog) met school:D Lekker hoor!

Ben benieuwd naar de foto's :D. Maak je ook een foto van onze foto met mooie IKEA lijst :D? Ben wel benieuwd welk plekje je die hebt gegeven! Haha:D

Have fun, ennehh ook een beetje aan school denken he! ;) haha

Liefs Yvonne

• 06 Oktober 2009 - 10:58

Ina:

zo kel,we zijn weer terug in nederland, kunnen we weer rechts rijden. we vonden het heel gezellig bij jullie. we weten nu hoe het er daar uitziet,de school en jullie kamer en de omgeving; erg leuk!!!we komen denk nog wel een keer.leuk verhaal heb je weer geschreven en ik hoop dat het met de foto's ook gaat lukken. dikke kus ook van pap.Gr.mam