Alweer een week voorbij! - Reisverslag uit Pontypridd, Verenigd Koninkrijk van Nienke, Kelly en Pauline - WaarBenJij.nu Alweer een week voorbij! - Reisverslag uit Pontypridd, Verenigd Koninkrijk van Nienke, Kelly en Pauline - WaarBenJij.nu

Alweer een week voorbij!

Door: Kelly en Pauline

Blijf op de hoogte en volg Nienke, Kelly en Pauline

24 September 2009 | Verenigd Koninkrijk, Pontypridd

Zoo weer even een verhaaltje voor jullie typen. Ten eerste: bedankt voor alle leuke reacties!!

We gaan verder met zaterdag! We hebben toen niet zoveel gedaan overdag, een beetje een rustdag gehouden. Eten besteld bij de Uni Takeaway, en 's avonds gepartyed! Hier in het dorpje is een klein clubje, genaamd Raffles. We hadden er al een poster zien hangen van een soort welkomst feestje voor de nieuwkomers, de freshers. Daar zijn we heen geweest en we hebben onze ogen uitgekeken. De meiden die hier rondlopen zijn nogal hoerig gekleed. Korte rokjes zonder legging of iets, en trekken die het liefste nog omhoog, zodat iedereen alles kan zien. De shirtjes worden regelmatig naar beneden getrokken en de jurkjes gaan over de hoofden van de security. Echt heel apart. Wat ook nogal apart is en wat je niet zo snel in NL ziet, is grote maatbekers vol vodka redbull. Het was wel erg gezellig, en ze draaiden vooral goede muziek. Ze weten daar wel hoe je los moet gaan!

Op zondag was het heel druk op de campus. De laatste mensen die hier komen studeren werden afgeleverd, aangezien voor de meeste de introweek begon op maandag. Die dag kwamen ook onze leuke buren aan. De mensen met wie wij op de gang zitten, zijn of engels of iers, en trekken dus nogal naar elkaar toe, wat best logisch is. Maar nu zijn ze wel behoorlijk vervelend. Ze zeggen geen hoi of wat dan ook, terwijl wij altijd aardig zijn. En ze houden elke avond de keuken bezet waardoor wij altijd laat moeten eten. Nu gaan we daar maar even wat aan doen, want dat is natuurlijk niet de bedoeling. Laten we het allemaal maar op puberaal gedrag houden. Zondagavond zijn we met een paar anderen die we ontmoet hebben naar de Students Union geweest, een soort aula waar een muziekzender op stond en iedereen zat aan een tafeltje gewoon een beetje te lullen met elkaar. Later (lees: op het einde (12 uur)) kwam iedereen los en werd het nog wel gezellig. Daarna hebben we nog even een afterparty bezocht, wat wel geinig was.

De maandag. We waren een beetje laat met bellen (lees: een uur voordat het zou kunnen beginnen), maar we hadden de avond ervoor besloten om om 8 uur 's ochtends naar school te bellen om te vragen wanneer (hoelaat) onze introweek begon. Gelukkig bleek dat we pas op donderdag onze eerste en laatste introles hadden. Ze raadden ons nog wel aan om op woensdag naar een les Blackboard te gaan, maar daar werken we in NL ook mee op school, dus dat vonden we niet nodig. Na dit telefoontje gingen we weer verder met onze beautyslaap. Helaas ging een uurtje later het brandalarm af. We wisten dat het een oefening was omdat dat aangegeven stond in de lounge. Wij weer heerlijk aan het slapen, totdat er op onze deur gebonkt werd door 2 mannen die het brandalarm wilden checken in onze kamer. Daarna zijn we toch nog maar een keertje gaan slapen. Voor de rest hebben we die dag vrij weinig gedaan, alleen even boodschappen.

Dinsdag werden we weer bruut uit onze slaap geschreeuwd. Het hoofd van de gebouwen kwam op onze gang schreeuwen, en op de deur bonken, dat we de keuken niet hadden opgeruimd. Het was alleen niet onze troep, maar de troep van de buren. Wij zijn dus weer gaan slapen. Die middag wilden we even langs de grote Tesco gaan om boodschappen te doen. We stonden hier om half 3 bij de bus te wachten en die kwam pas om 10 over 3 ongeveer opdagen. Wij naar pontypridd busstation, en daar vragen naar de Taff House halte of bus 15A of 15B (Nienke's ouders hadden opgezocht dat we die bus konden pakken erheen) maar niemand had ooit van die halte of van die bus gehoord. Gelukkig lopen hier behulpzame oudjes rond en die vertelden ons dat we een andere bus konden pakken die maar 1 keer in het uur ging, moesten dus 45min wachten. Even gegeten ergens en toen wachten voor de bus, die dus niet reed, er was geen chauffeur. Dus wij weer heel lang wachten. Uiteindelijk ging er iemand rijden (we mochten wel gratis nu) De rit was erg wild, veel heuvels en hobbels maar wel leuk.
Daar aangekomen hadden wel nog maar even de tijd omdat de laatste bus vanaf daar 17.40 terug ging. Je koopt hier trouwens gewoon kaartjes in de bus, kost bijna niks. Je kan hier op sommige stukken gewoon op stop drukken en dan mag je er meteen uit, daar zijn niet echt haltes, wel handig, kan je er voor je deur uit. Die avond zouden we uitgaan maar zijn thuis gebleven omdat het best laat werd.

Woensdag. Toen hebben we een 2e poging ondernomen om naar de grote Tesco te gaan met de bus. We wilden nu wat eerder omdat we de vorige keer zowat geen tijd meer hadden om ook door de winkel te gaan. Nu waren we vroeg vertrokken en hadden we de tijd om daar verschillende winkels te bekijken zoals de Aldi, Pound Stretcher en de Tesco. Omdat de bus maar 1x in het uur rijdt, hebben we ongeveer 2 uur in de Tesco rondgelopen, omdat we de bus net gemist hadden. Het was ook nogal beroerd weer, dus binnen blijven was beter. Die avond was er een meeting gepland in de keuken met onze Tutor en het hoofd van de gebouwen. Zij gingen wat dingen uitleggen en we kregen een glaasje wijn. Omdat zij nogal te laat waren (een half uur) waren alle meiden zowat van onze gang al aan het partyen. Dus we zaten er maar met zijn vijven in plaats van 17. 's Avonds zijn wij ook uitgeweest, naar een grote tent hier op het campusterrein. Daar worden vaak feestjes ingegeven. We hebben ongeveer een uur in de rij gestaan, maar het was gelukkig niet zo koud. Het was erg gezellig, en hebben ons kostelijk vermaakt. Wat ook erg leuk was, is dat we eindelijk Nederlanders hebben ontmoet! Het zijn drie meiden uit de buurt van Zwolle en studeren hier voor 1 semester (3 maanden). Het zijn leuke meiden waar we vast nog veel lol mee gaan beleven.

Donderdag. Eerst hadden we om 11 uur de meeting op school, waar ze iets gingen vertellen over de vakken. Wij moesten er nog 2 bij kiezen en die laten invoeren in de computer. Daarna moesten we nog even op de foto voor onze schoolpas en toen mochten we weer weg. Hiephoi: vandaag is studiefinanciering gestort, dusssss SHOPPEN! We zijn met de bus naar Pontypridd geweest, en hebben daar winkeltjes bezocht. Pauline en Nienke zijn aardig geslaagd! Ook moesten we nog even langs de HSBC bank, om daar een bankaccount te openen. We moesten een aantal gegevens opgeven en mochten daarna al weer gaan. We krijgen alles via de post toegestuurd dus dat is ideaal. Vanavond is er geen party, dus we hebben een rustavond.

We gaan zo even wat fotootjes erbij plaatsen, en dat doen we op een andere site, dus de link krijgen jullie nog. Hij zal in dit verhaal komen staan, dus af en toe even kijken of ie er al in staat!!

Dit was het dan weer en we zullen snel weer wat plaatsen!

Groetjes!

• 25 September 2009 - 00:35

Lotte:

"De meiden die hier rondlopen zijn nogal hoerig gekleed. Korte rokjes zonder legging of iets, en trekken die het liefste nog omhoog, zodat iedereen alles kan zien. De shirtjes worden regelmatig naar beneden getrokken en de jurkjes gaan over de hoofden van de security."

Welkom in Wales!!!! :D

Wat voor winkeltjes vinden jullie trouwens leuk want want want... ik kan jullie Cardiff wel laten zien! (--> shopping hemel vergeleken met Ponty!)

• 25 September 2009 - 09:15

Annemarie:

Hee kel!! ik zit op school braaf aan het werk en te leren en op te letten(A) en even jouw verhaal te lezen natuurlijk! Maar klinkt leuk, puberaal en gezellig:D het wordt wel tijd dat je wat aan je studie gaat doen hoor!! En tsjah ik mis nog steeds de foto's! maar ik wacht het af! Wij moeten nog een weekje wachten tot we de sleutel krijgen leuk leuk leuk!! Dan gaan we weer even skypen!!
    Liefs!!

• 25 September 2009 - 09:58

Lilian:

Heey!!

wat een leuk verhaal weer! Veel meer dan slapen en feesten doen jullie volgens mij nog niet :P

heel veel plezier en succes!! xxx

• 25 September 2009 - 17:15

Ina:

nou jullie hebben er weer een mooi verhaal van gemaakt, hoor. erg gezellig.
    Veel feesten en nog weinig leren maar daar gaat volgende week wel verandering in komen.nou ik spreek je wel weer. liefs mam.

• 26 September 2009 - 14:24

Hannie :

Het is weer een TOP verslag hoor, maar toch een vraagje, zijn jullie er nou op vakantie of voor een studie????? (grapje hoor) geniet maar lekker want er komen vast andere weken...groetjes van ons

• 27 September 2009 - 11:05

Sonja:

Vandaag voor het eerst naar jullie nieuwssite gegaan en ik had heel wat te lezen. Volgens mij hebben jullie het wel leuk ondanks de asociale buren,maar wie weet veranderen die nog wel wat in de loop der tijd omdat anderen misschien ook klagen.Zijn er ook andere instellingen op de campus dan feesttenten,zoals winkels of sportgelegenheden?Toch geweldig dat jij lekker kunt studeren in het buitenland, geniet er van maar dat doe je al. In Midwoud genieten we nog van het zachte nazomerse weer. Nog even en dan is het al weer herfstvakantie. Jan en ik gaan naar Le Muy in de buurt van St. Tropez. En als het goed is zijn jouw ouders nu bij jou en ... The Shadows , ook lekker op vakantie.Ik zal jullie verslagen met belangstelling blijven lezen.Liefs Sonja.

• 29 September 2009 - 20:09

Henk, Marjan + Kids:

Hoi Kelly en meiden,

Wat hebben jullie al veel beleefd! Nou, blijf maar lekker genieten en nodig die Engelsen gewoon uit voor t eten, dan piepen ze wel anders... Have FUN!!

Groetjes, Henk, Marjan, Marieke en Lisette

• 30 September 2009 - 11:55

Trees En Piet:

Hoi Meiden.
    Nou nou wat 'n verhaal zeg.
    Echt leuk om het te lezen wat jullie allemaal mee maken.
    Nog even en dan gaat het beginnen de studie?
    Doegie

• 01 Oktober 2009 - 13:03

Niels, Petra & Alice:

We zijn weer helemaal up to date. Leuk hoor! Jullie genieten enorm. En zo hoort dat ook. Jullie gaan een fantastische tijd tegemoet. Good luck. Enne succes met studeren of heet de studie shoppen??? Hi,hi. Knuffel van Alice.