Eerste paar dagen - Reisverslag uit Pontypridd, Verenigd Koninkrijk van Nienke, Kelly en Pauline - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Pontypridd, Verenigd Koninkrijk van Nienke, Kelly en Pauline - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Nienke, Kelly en Pauline

18 September 2009 | Verenigd Koninkrijk, Pontypridd

Zo eindelijk een berichtje vanuit Wales! We hebben de eerste 2 dagen geen internet gehad, dus nu heb ik tijd om een verslag te plaatsen! Ik zal het per dag doen, dan is het het duidelijkst.

Maandag eerst nog even een zware dag gehad: ik heb me beste vriendje in moeten laten slapen. Met Zora, onze hond, ging het helaas niet meer. Het is het beste, maar het is ook het ergste wat ik ooit heb moeten doen.

Dinsdag hadden we om 15.30 afgesproken op Schiphol. Na afscheid genomen te hebben van ouders en vriendjes, waar de nodige traantjes gevloeid hebben, zijn we richting douane gegaan, en niet te vergeten, richting de winkeltjes! We hebben daar nog wat rondgelopen en een luchtje gekocht (jaja, taxfree!). Daarna zijn we al vrij snel richting de gate gegaan. Daar moesten we nog een tijdje wachten op het gatenummer. De vlucht is goed gegaan, we hebben wel wat last gehad van turbulentie. Voordat we goed en wel in de lucht waren, gingen we alweer dalen. Daarna hebben we onze koffers gehaald, ik heb ze nog nooit zoo snel gehad!! Ik denk dat we ze binnen 10 minuten hadden. Toen gingen we opzoek naar de man die ons richting University zou brengen. We hadden een soort van transfer geboekt. We konden hem niet vinden en hebben toen maar even gebeld. Bleek dat hij nog onderweg was. Niet veel later was hij er gelukkig.

Na ongeveer een uurtje en 20 minuten gereden te hebben, door het heuvelachtige landschap, kwamen we aan bij de Uni. Daar werden we opgehaald door 2 carriers. Zij brengen je dan naar de Accomodation Services waar je je moet registreren. Hier deed het eerste probleem zich voor: er zaten mensen in onze kamers! Deze mensen zijn al eerder aangekomen voor de International Welcome Week, en krijgen dan een tijdelijke kamer aangewezen. En dat waren nu dus ONZE kamers. Nu kregen wij dus ook tijdelijke kamers, voor 3 dagen. We schrokken behoorlijk toen we in onze kamer kwamen. De vloerbedekking en muren zijn nogal vlekkerig, kapotte gordijnen en ik had een kapotte wastafel. Gisteren zijn wij over gegaan naar onze echte kamers. Onze tijdelijke kamers waren wel op dezelfde gang als onze echte, dus we konden wel alles al een beetje uitzoeken. Ondertussen waren Nienke's ouders hier woensdag middag gearriveerd, zij hadden nog de nodige troep mee die niet in de koffers pasten.

Woensdag hebben we ons een beetje gesettled, voor zover dat kan in een tijdelijke kamer. We hebben de gezamenijke douchejes uitgeprobeerd, en het is best te doen. Daarna zijn we opzoek gegaan naar de Tesco, een supermarkt in het dorpje. 's Middags kwamen dus Nienke's ouders en zijn we echt het centrum van Pontypridd ingegaan. We hebben daar een simkaart gekocht, zodat we hier goedkoper kunnen bellen. En het mooiste van deze simkaart is: Als de 20 pond op waardeert, krijg je 200 internationale minuten gratis, dus je kan dan 200 minuten bellen naar Nederland. Moest je alleen even een nummer bellen zeiden ze. Dus ik heb dat gedaan, en was toen wel benieuwd of er ook echt niets van mijn beltegoed afgehaald zou zijn. Bleek dus dat het gewoon eraf gehaald was! Ik weer dat nummer gebeld, en weer gekozen voor de gratis minuten, hoor ik ineens dat ik gratis UK text messages gekozen heb en dat er 5 pond van mijn tegoed afgehaald is. Ik viel dus nogal van me stoel, want hoe kan dat nou weer? Ik weer gebeld, gekozen voor de 200 minuten, en hopsa, weer 5 pond eraf. We moeten dus nog even terug naar de winkel want er klopt iets niet... Daarna nog even naar een bank gegaan, om een rekening te openen: blijkt dus dat we dat gewoon op school kunnen doen. 's Avonds lekker bij de Uni Takeaway eten besteld, ontzettend goedkoop, maar heerlijk!

De volgende dag, donderdag, hebben we de sleutels geregeld voor onze echte kamers. Blijkt dus dat de mensen die in de kamers zaten, hun sleutels niet teruggebracht hadden. Nu kregen we een reserve sleutel. Nienke en ik zitten schuin tegen over elkaar. Het is een groepje van 4 waarvan de deuren echt heel dicht naast elkaar zitten (201, 202, 203 en 204). Ik heb 201, Nienke 204 en Pauline 205. Alleen Pauline zit nogal ver van ons vandaan helaas, we gaan proberen of ze met het meisje van 202 kan ruilen alleen die is nog niet gearriveerd. Na alles overgebracht te hebben zijn we ook nog even naar een gebouw geweest om een papier aan te vragen zodat we een rekening kunnen openen. Konden we die pas weer morgen ophalen (printje maken en klaar toch?!). Af en toe doen ze hier zo moeilijk, als het ook heel simpel kan. Daarna zijn we met Nienke's ouders naar de IKEA gegaan! Jaja, de enige echte IKEA zit hier in Cardiff. Daar hebben we heerlijk geshopt voor onze kamer. We hebben echt van alles: wasrekjes, handdoeken, waszak, kleerhangers, ophangbare kledingkast/zak en nog veel meer. Daarna hebben Nienke's ouders ons heerlijk mee uit eten genomen in restaurantje aan de City Road in Cardiff, Lilo heette het. Daar hebben ze echt de meest heerlijke verse smoothies. Nogmaals bedankt daarvoor! Eenmaal thuis hebben we alle spulletjes uiteraard uitgepakt en opgehangen/neergezet en ingeruimd. En toen, heerlijk geslapen. Ondertussen zijn we gewend aan onze kamers, en ik moet zeggen, onze nieuwe kamers zijn ook wel wat beter.

En toen was het alweer vrijdag. De tijd gaat best snel hier zo. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan, omdat we met Nienke's ouders nog even langs een supergrote Tesco wilden en nog wat andere troepies wilde halen. En aangezien zij rond half 12/12 uur weer richting de treintunnel wilden, moesten we er dus vroeg uit. Even heerlijk gedoucht, al merk je wel dat er wat meer mensen in het gebouw komen, de douches zijn wat sneller bezet. Toen kwamen de ouders en zijn we richting de supermarkten gegaan. Eerst nog even een echte University sweather gekocht, en daarna naar de Tesco. Wat dingetjes gekocht en deze thuis afgeleverd. Toen hebben we afscheid genomen van Nienkes paps en mams, en zijn wij lekker gaan rommelen op de kamer. Toen bedachten we om half 4 dat we nog die brief op moesten halen voor de bankrekening. En aangezien de mevrouw van de bank er tot 4 uur was (en dat was ook nog in een ander gebouw dan waar we de papieren moesten ophalen), hadden we nogal haast. Het was best een eindje lopen en met die heuvels ga je ook niet echt snel! Toen we na veel gezeur (fout adres/geboortedatum, en Paulines brief was kwijt) de juiste papieren hadden, zijn we als de wiedeweerga richting het andere gebouw gegaan. Helaas waren we natuurlijk te laat, en nu kunnen we pas weer maandag iets doen. Toen nog maar even gerommeld op de kamer, en toen kwam het meisje van 202! Heel aardig, en we hebben haar even rondgeleid. Toen hebben we gevraagd of ze het erg vind als ze ruilt met Pauline. Dat vond ze helemaal niet erg, dus gelijk de spullen omgeruild. Nu zitten we heel dicht bij elkaar. Ondertussen was het half 6 ongeveer, en toen heb ik lekker eten gekookt, we hebben Oosterse wraps gegeten. We hadden aan het nieuwe meisje gevraagd of ze mee wilden eten, we hadden toch genoeg. Zo hebben we ook gelijk even kennis met haar kunnen maken. Ze is erg aardig en ze komt uit Ierland. Daarna gelijk even de afwas gedaan, ruimt lekker op!

Pauline is nu haar kamer aan het pimpen met haar IKEA spulletjes, Nienke aan het skypen/msnen en ik dacht, laat ik iedereen eens even opde hoogte stellen van onze avonturen! Nu zijn jullie weer allemaal op de hoogte en kunnen er weer een tijdje tegenaan!

Nog even een kleine toevoeging aan het verhaal:

We zijn hier ook een beetje voor het leren (:-P), en a.s. maandag begint onze welcome week. Daar gaan we wat activiteiten doen, zodat iedereen elkaar beter leert kennen, en we een beetje wegwijs worden. Ik hoop niet dat het té intensief wordt, want die heuvels zijn echt té erg! Ik hoop dat die heuvels gaan wennen (al vermoed ik van niet)... We denken dat maandag over een week onze school gaat beginnen, we weten er voor de rest eigenlijk nog niets over, maar horen het vast volgende week.

Tot het volgende berichtje, en bedankt allemaal voor de leuke reacties! Voor andere leuke verhalen over onze trip kijk dan ook zeker even op http://nieninwales.waarbenjij.nu, deze site houdt Nienke bij.

Liefs, Kelly

• 19 September 2009 - 08:21

Tamara:

Gezellig dat jullie zo dicht bij elkaar zitten, succes met alle regeldingen en straks met de studie natuurlijk! Have fun!

• 19 September 2009 - 10:29

Annemarie:

Wat een verhaal zeg!! en wat een geregel!! Wij zijn gister even naar één van de vele ikea's geweest..lekker makkelijk he:P

Fijn dat jullie bij elkaar zitten! Heb je ook al foto's? Ben wel benieuwd!! en anders moeten we het via skype doen;) Heel veel plezier en succes met het regelen van al die rotzooi:D Spreek je snel!
    Liefs Annemarie

• 19 September 2009 - 11:10

Ina:

Zo Kel, je hebt goed je best gedaan, een behoorlijk verhaal moet ik zeggen, leuk hoor. Liefs mam.

• 19 September 2009 - 12:25

Jasmina!:

Heey Kel!
    Nadat ik je gister gesproken had, dacht ik, ik ga eens even kijken of er al een mooi verhaaltje op staat, en jahoor!! :D En niet zomaar een verhaal!
    Jammer dat er nog zo veel dingen geregeld moeten worden, maar dat kun je vaak niet tegenhouden. In ieder geval erg lief dat het ierse meisje met jullie wilde ruilen! Zitten jullie lekker bij elkaar! :D
    Zet je er later nog wat foto's op? Ben wel benieuw naar die IKEA kamertjes van jullie! :P
    Dikke kusss! (K)

• 19 September 2009 - 12:48

Lilian:

Hallooo!!!

Leuk om te lezen hoe jullie eerste week is bevallen!! Klinkt allemaal heel leuk!

Heeel veel plezier en succes en ben benieuwd naar het volgende verhaal!!

Kelly gecondoleerd met Zora, las het al in je MSN naam, ontzettend vervelend! Sterkte

Liefs

• 19 September 2009 - 17:12

Trees En Piet:

Hoi Kel,
    wat 'n gerommel zeg,maar bijna alles is klaar,niet te veel gaan rommelen hoor,wanneer gaan julie beginnen met je studie,of heb ik dat over het hoofd gelezen,sorry dan,Dag rommelkontje,knuffels

• 20 September 2009 - 07:49

Hannie:

Hartstikke leuk Kelly wat je ons allemaal "verteld" en dat geregel is normaal natuurlijk, maar jullie staan nu op eigen beentjes en dat moet effe wennen, geen pap`s en mam`s meer welke het voor jullie opknappen, heel veel succes hoor we lezen jullie wel weer, doei doei

• 20 September 2009 - 12:21

Elly En Theo:

Hoi Kelly,hoor ik vrijdag in de Post dat je in Engeland zit!! Wist ik niet eens! Maar goed ik ga je lekker volgen op de site. Gisteravond gezellig met je vader en moeder in de post de karaoke meegemaakt. Goh wat kan je moeder goed zingen! en je vader trouwens ook hoor maar toen was het al wat later!! We wensen je veel succes en plezier daar. Kus elly en theo

• 21 September 2009 - 20:23

Frans:

Hey peintje, lieverd!!

Heb me vliegticket geboekt voor 2 oktober, zie je mailbox. Kan niet wachten om jullie kant op te komen!!

Mis je mega, ons huis is zeer leeg zonde jou!!

Spreek je snel.

-xxx- To

• 22 September 2009 - 10:00

Anneke En Con:

hoi kelly ,
    ik heb net je verslag gelezen jullie hebben al heel wat drempels moeten overwinnen maar jullie hebben zover ik dat kan lezen allemaal heel goed en zelfstandig op gelost. wij hebben ook stijve kuiten van de heuvels in praag we hebben geweldig genoten daar, alleen er was 1 min punt n.m. dirk zijn portemonee is gerold in de metro met zijn rijbewijs ,pinpas en geld dus moesten we daar naar het politiebureau om aangifte te doen. ik weet niet of jullie daar ook met de metro reizen let er dan goed op, draag je tas voor op je buik en je hand er op want ze zijn zo gerafineerd. bij peter is alles nog rustig.con is nu bij jullie gaten boren voor de veranda nou hou je haaks he liefs con en anneke

• 22 September 2009 - 12:56

Hoi Kelly, N & P:

Heel veel meegemaakt deze week. Hou het hoofd koel dan lukt het
    jullie wel. groetjes en een knuffel Ome Rob en Tante Jenny

• 22 September 2009 - 17:29

Sil:

Hej Pien!!
    Wat een gedoe allemaal zeg! Wel leuk dat je uiteindelijk bij Kelly en Nienke in de buurt zit! Is de Welcomeweek al een beetje leuk tot nu toe? Heb echt super zin om langs te komen! Denk dat het het eerste weekend van December wordt, als jij dat natuurlijk ook uitkomt!:) Kan niet w88 tot ik je eigen ingerichte kamertje kan zien!:D Spreek je gauw een keer op msn!! Dikke Kus, Sil