Back in town - Reisverslag uit Pontypridd, Verenigd Koninkrijk van Nienke, Kelly en Pauline - WaarBenJij.nu Back in town - Reisverslag uit Pontypridd, Verenigd Koninkrijk van Nienke, Kelly en Pauline - WaarBenJij.nu

Back in town

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Nienke, Kelly en Pauline

05 November 2009 | Verenigd Koninkrijk, Pontypridd

Hallo allemaal,

ik dacht laat ik maar weer eens een berichtje schrijven, zodat jullie ook weer up-to-date zijn. We zitten ondertussen alweer 7 weken in Wales, en de tijd gaat hartstikke snel!

Zoals ik vertelde waren Nienke en ik van 17-26 oktober even in Nederland. We hebben het heerlijk gehad, lekker weer even in het vertrouwde Nederland. Ik had wat leuke dingen te doen (concerten/feestjes etc.) en die had ik echt niet willen missen. Het was erg geslaagd. En toen was het al weer heel snel 26 oktober, wat wel jammer was. We moesten weer afscheid nemen wat best wel weer moeilijk was. Maargoed, dat hoort er nu eenmaal bij. Nienke en ik weer in het vliegtuig naar Wales, waar we rond 10 over 2 landden. Toen een taxi gepakt richting de campus. Daar stond Pauline ons al op te wachten en toen maar weer alles naar boven gesjouwd. Koffertje uitgepakt etc. En toen zaten we er weer: in Wales. Best wel weer gek. Ik miste thuis best wel weer de eerste paar dagen, maar goed dat is natuurlijk best logisch. Nu vermaken we ons weer prima en zijn weer druk bezig met school en andere leuke dingen doen: het 'gewone' leven gaat weer verder.

We hebben wel besloten dat we wat meer dingen willen gaan bezoeken. Wat meer cultuur bekijken, aangezien Wales een prachtige omgeving heeft. Dinsdag de 27e hadden we gewoon school en hebben voor de rest toen niet zo heel veel gedaan. De volgende dag waren we vrij en toen zijn we naar Groggs geweest, dat zit hier in Pontypridd (http://www.groggs.co.uk). Het is een winkel/museum, waar je karikaturen van bekende mensen kan kopen/bewonderen. Het was best wel klein dus we waren er vrij snel doorheen. Nog wat fotootjes gemaakt (die volgen nog) en toen zijn we even richting de winkelstraat geweest. We moesten tenslotte nog even kijken voor een halloween pak, wat die aanstaande zaterdag zou zijn! Helaas zijn we die dag niet geslaagd voor een pak.

Donderdag moesten we naar school en 's avonds hadden we een feestje in de Raffles: onze favo DJ Skillkid was jarig. Er stond buiten een lange rij en het duurde heel lang voordat we binnen kwamen. Achter mij stonden een paar van die opgefokte gasten die zaten te duwen als een gek. Op slot die maar voor laten gaan want ik vertrouwde ze voor geen meter (ze drongen trouwens ook al voor). Eenmaal binnen begon de pret. Ze hadden een stripper gehuurd voor de jarige job. Ze was behoorlijk lelijk en mega oud! Wat een grap. Skillkid vond het ook niet echt heel grappig denk ik, want hij wilde niet echt in het spelletje meegaan. Maar toch was het wel geslaagd. Toen nog even lekker wat drankjes gedronken en gedanst, en toen richting kamer.

De volgende dag waren we behoorlijk moe, maarja toch weer vroeg eruit want we hadden les. We hebben 's avonds een filmpie gekeken en toen lekker slapen. Zaterdag moesten we toch nog maar even om een Halloween pak uit, want 's avonds was het al. We zijn toen richting Cardiff gegaan. Wat een leuke stad zeg! Heel bruisend en gezellig! Iedereen was natuurlijk nog op zoek naar een Halloween pak, dus het was behoorlijk druk. Alle pakken waren best wel duur, en aangezien we het ook niet zo snel meer aankunnen in NL, hadden we niet zo'n zin om 40 pond uit te geven aan een pak. Toen kwamen we bij de Claire's (sieradenwinkel) en daar zagen Nienke en ik schattige vleugeltjes hangen, van lieveheersbeestje en van een bijtje. Er zat ook een haarband bij met voelsprieten en een stafje. Nienke had de bijenversie gekocht en ik de lieveheersbeestversie. Pauline ging als indiaan, die kleren bezit ze al. Dus we waren klaar! Nog even wat rondgekeken en toen weer met de trein naar de campus. Toen snel wat gegeten, en toen klaargemaakt voor Halloween! Nienke en ik werden opgehaald door de andere Nederlandse meiden en een groep, en Pauline ging met Ali naar Cardiff, naar een vriend van hem. Wij gingen naar de Raffles. Eerst kwamen we er niet in zonder ID (die hoef je noooit te laten zien, nu ineens wel), dus ik ben met Tineke en Shari terug gegaan naar de kamers op die op te halen. Toen kwamen we er eindelijk in. Het was erg gezellig, en iedereen was superleuk en eng verkleed! Het is echt een hele happening hierzo!

Zondag hebben we heerlijk uitgeslapen want we waren toch wel wat brak.

Maandag waren we vrij, hebben toen een wasje gedaan en boodschappen. We proberen op onze kamer een beetje bij te blijven met de Nederlandse programma's (gtst, over de kook, wie is de chef, so you think you can dance) en ineens was de verbindig zoo goed, we hoefden de programma's niet eens te laten laden, ze liepen in 1 keer door! Dit was natuurlijk fantastisch, en was gelijk weer bij met alle programma's. Helaas duurde de pret welgeteld 1 dag, daarna was ie weer traag, en is hij traag gebleven. Maar goed, dat waren we al gewend.

Dinsdag zijn we naar school geweest, naar de Toerisme les. Het is altijd wel interessant, en daar moeten we ook een assignment voor inleveren. Het is een soort werkstuk. Wij doen het over Amsterdam, ik over de impact van Sekstoerisme, Pauline over drugstoerisme en Nienke over de marketing van Amsterdam. Het fijne is dat we gewoon nederlandse sites mogen gebruiken. Ze zijn hier wel heel streng met plagiaat, je moet echt oppassen met wat je doet. Ze halen het door een scan, die álles checkt. Dus ben benieuwd hoe het gaat. We hoorden trouwens dinsdag ook dat we volgende week de hele week vrij zijn! Het is 'Readingweek', dat houdt in dat de mensen die een beetje achterlopen met werk, of tijd nodig hebben om aan hun grote werkstuk te werken (dat hoeven wij niet te doen, dat grote werkstuk) daar dan de tijd voor hebben. Wij hebben dat dus niet, dus wij zijn lekker vrij. We gaan wel even werken aan de assignments (tenmniste dat ben ik wel van plan).

Woensdag, gisteren, waren we weer vrij. We hadden wel nog even een gesprekje met een soort begeleider, Simon. Het was een gezellig informeel gesprekje, over hoe het ging, of alles goed te begrijpen was etc. Voor ons gaat alles prima eigenlijk, het is allemaal goed te volgen. Tot nu toe is het meeste voor ons ook wel herhaling. Het zal vast nog wel moeilijker worden, maar tot nu toe gaat het ons prima af. We krijgen ook niet zoveel huiswerk, wat ook wel prettig is. Toen ik even met Nienke aan het praten was in het schoolgebouw, liep er een jongen langs die riep: 'Hee Nederlanders!' Dat was wel grappig, aangezien er hier niet megaveel Nederlanders zijn. We hadden even een praatje gemaakt met hem en hij vroeg of we bij Salsa les komen kijken morgen. We weten nog niet of we gaan, maar hij was wel aardig. Gisteren heb ik ook me kamer verbouwd! Me bed en bureau verplaatst waardoor ik wat meer ruimte heb in mijn kamer. Ben er heel blij mee :-)!

Vandaag hadden we ook les, was alleen niet boeiend. nu even vrij en zo even boodschappen doen en wat dingen op de post doen.

Vanavond gaan we naar de Raffles bar, Pauline wilde graag nog even uit voordat ze naar Nederland gaat. Ennn, ze wordt vannacht om 12 uur 21 jaar! Jaja, onze Pau is morgen jarig! En ze gaat morgen voor een paar dagen naar huis, tot en met dinsdag op precies te zijn. Dan komt ze terug, en gaat haar zusje met haar mee. Die komt langs voor een paar dagen! Dus dat wordt vast gezellig.

Voor de rest heb ik niet veel meer te melden, alleen dat mijn lieve pappie zaterdag jarig is! Kan er helaas niet bij zijn, maar we vieren het in december als ik terug ben! Oh ja! We gaan het weekend van 5-6-7 december naar Londen! We hebben een leuk hotel gevonden (ook wel een beetje luxe!) en gaan Londen in kerstsfeer bekijken! Dat heb ik altijd al willen doen, en nu hebben we daar even makkelijker de kans voor dan als ik in NL zit. We gaan met een bus, die er 3,5 uur over doet. En het kost maar 18 pond voor ons drieën. Dat is toch een koopie, niet waar?! We hebben een hele waslijst gemaakt met wat we willen bekijken, dus dat komt helemaal goed. Ik heb er heel veel zin in! Toch nog een leuk sinterklaas cadeautje! En dan als we de 7e weer terugkomen, moeten we nog 3 dagen naar school, en dan komen we de 14e weer aan in Nederland! Daar blijven we dan 3,5 week.

Nou lieve mensen, mijn verhaal zit er weer op! Bedankt voor alle lieve reacties elke keer, vinden we superleuk om te lezen.

Mocht iemand het nog leuk vinden om ons een kaartje te sturen (we zijn er gek op!), dan kan dat naar:

Kelly Feller
University of Glamorgan
UB201, Phillip Evans Hall
Llantwit Road
Treforest
Pontypridd
CF37 1DL
Wales, UK

En voor degenen die naar Nienke of Pauline willen sturen: Nienke zit op kamer UB204 en Pauline op UB202. De rest blijft hetzelfde, behalve de naam uiteraard.

Nou mensen, tot het volgende verhaal! Liefs, Kelly

  • 05 November 2009 - 16:15

    Annemarie:

    ja ik denk dat ik nienke en pauline even een kaartje ga sturen en mijn lieve nichtje een keertje oversla:P hahaha

    nee tuluk stuur ikg een kaartje!! wat denk je dat al die postzegels kosten hahahaa:P

    Leuk weer een verhaal van je!! ik hoop dat dat feest echt eluk was! lieveheersbeestje klinkt zo lief:p ik heb volgende week ook tentamenweek met welgeteld 2 kleine toetsjes:D dus eigenlijk vakantie jeee!!

    spreek je snel schat!

    (L)

  • 06 November 2009 - 13:37

    Esther:

    Haai kel!
    Leuk verhaaltje weer! en natuurlijk ook leuk dat je mijn programma (over de kook) daar ook probeert te kijken haha
    Super vet dat je naar London gaat, en idd lekker goedkoop haha
    Spreek je snel weer, xxxx

  • 06 November 2009 - 19:49

    Anneke:

    jullie hebben gelijk dat je de omgeving en de cultuur gaan opsnuiven zou ik ook wel willen want volgens mij is het daar erg mooi.jullie zagen er vast erg schattig uit met halloween.denken jullie er wel aan dat je amsterdam niet alleen negatief in beeld brengen.
    de mannen zijn bezig met het podium voor snertpop heaas dat je er niet naar toe kunt maar straks naar londen gaan is ook best gaaf natuurlijk,genieten maar.
    gr anneke en con doei

  • 24 November 2009 - 13:37

    :

    Hey meiden,
    Tijd voor een nieuw verhaaltjeeee!!
    Groetjes daar;) En hebben jullie nog wat leuks op de planning staan dit weekend?
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Pontypridd

Studeren in Wales!

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2010

Nederland

28 November 2009

Helaas...

05 November 2009

Back in town

21 Oktober 2009

Terug in Nederland!

09 Oktober 2009

Foto's!
Nienke, Kelly en Pauline

HALLO!:D wij zijn 3 klasgenootjes van het INHOLLAND in Haarlem, wij studeren HTRO (toerisme) en we gaan nu voor school een jaartje in Wales, UK, studeren aan de University of Glamorgan in Pontypridd. Groetjes, Nienke, Kelly en Pauline

Actief sinds 20 Aug. 2009
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 17963

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 10 Juni 2010

Studeren in Wales!

Landen bezocht: