Helaas... - Reisverslag uit Pontypridd, Verenigd Koninkrijk van Nienke, Kelly en Pauline - WaarBenJij.nu Helaas... - Reisverslag uit Pontypridd, Verenigd Koninkrijk van Nienke, Kelly en Pauline - WaarBenJij.nu

Helaas...

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Nienke, Kelly en Pauline

28 November 2009 | Verenigd Koninkrijk, Pontypridd

Hallo allemaal,

hier weer eventjes een berichtje! Het is ondertussen alweer een tijdje geleden dat ik wat geschreven heb. Waar waren we!

Donderdag 5 november waren we uitgeweest naar de Raffles, het is zo'n beetje ons vaste clubje geworden waar we meestal wel op donderdag te vinden zijn, dan is het het gezelligst. Deze donderdag waren we er dus ook, want Pauline werd om 12 uur 21 jaar! Het was heel gezellig in de Raffles, met onze duitse vriendinnen onder andere. Vrijdag ochtend ging Pauline naar Nederland voor een paar dagen, om haar verjaardag thuis te vieren. Helaas werd ik dat weekend ziek en had ik wat verschijnselen van Swine Flu (Mexicaanse). Hier zijn ze er heel erg mee bezig (terwijl we eigenlijk nooit wat over de griep horen in Wales). Ik was naar de Health Centre of zo iets geweest hier op de campus, om te kijken of ze iets konden onderzoeken omdat ik best beroerd voelde. Ik kreeg een papier mee en werd er zowat uitgegooid! Je mag namelijk als je de verschijnselen hebt, niet bij het Health Centre komen, in verband met besmettingsgevaar. Ik kreeg een papier mee met wat ik moest doen (verschijnselen checken enzo). Ik ben in bed gaan liggen en ben er bijna het hele weekend niet uit geweest. Op dat moment wil je natuurlijk het liefst thuis zijn, als je je beroerd voelt. Ik had dus ook best wel heimwee. Gelukkig ging het na het weekend wel beter (denk niet dat het Swine Flu was). We hadden readingweek, dus een week vrij. Dat was wel lekker, en kon dus goed uitzieken. Helaas kreeg Nienke na mij een soort griepje, dus het leek wel een ziekenboeg. Gelukkig ging dat na een paar dagen ook weer goed.

Ondertussen kwam Pauline met haar zusje Monique terug op dinsdag. Zij bleef tot vrijdag de 13e. In die dagen zijn ze naar Cardiff geweest, en hebben we een echt Welsh Breakfast naar binnen gewerkt, voor zover dat ging. Het was best wel vies en best wel heel groot! Je kreeg 2 toastjes, geroosterde tomaat, aardappeltjes, bonen (die hadden wij alleen niet), 2 spiegeleieren, black pudding (hadden we ook niet, is bloedworst ofzo), halve champignon, en een worstje. Het was best wel lekker maar ik kreeg er niet zo veel in. Vrijdag ochtend ging Monique weer weg, en waren we weer met zijn drieën. Zaterdag de 14e was mijn lieve mama jarig! Ook dat gaan we vieren in november uiteraard. En toen was het zondag de 15e, alweer 2 maanden in Wales! De tijd gaat best wel hard als je er zo over nadenkt... De afgelopen week had ik ook nog aan mijn assignments gewerkt in het computer lokaal, daar kan ik me het beste concentreren, op mijn kamer doe ik alles behalve wat ik moet doen.

Dinsdag de 17e zijn we 's avonds naar Gigglebox geweest. Dat is een comedy night op de campus. Er treden dan 2 comedianten op en er is een presentator. Het was erg leuk, de grappen waren best goed. Soms wel echt de typische Engelse humor, maar die begrijpen we ook al iets beter. Deze week had ik het wel zwaar... Ik mis thuis echt enorm, en heb dan ook goed nagedacht over wat ik eigenlijk wil. Die dagen kon ik alleen nog maar huilen als ik al aan thuis dacht, en dat was zo'n 400x per dag. Ik kreeg geen eten binnen (gewoon geen honger) en voelde me de hele dag beroerd. Ik heb met de meiden overlegd en met m'n ouders. Zelf heel goed nagedacht over hoe of wat. Ik heb na veel wikken en wegen besloten om naar huis te gaan. Ik vind het ontzettend jammer dat het zo moet, maar ik hou het zo echt niet vol. Tuurlijk doen we ontzettend leuke dingen, maar toch mis ik thuis heel erg. De meiden waren erg lief en reageerden heel pittig. Ze snappen het wel (ze hebben me ook menig keer moeten troosten haha), en zagen zelf ook wel in dat het zo niet echt langer door kon gaan. Toen ik de beslissing had gemaakt voelde ik me veel rustiger, en voel dat ik meer kan genieten. Ik voel me erg opgelucht. Ik vind het wel heel jammer, ik had graag het jaar met de meiden voltooid. Dit was hét avontuur wat we met zijn drieën zouden gaan doen. Maar helaas, ik ben niet gemaakt voor zo'n lange tijd in het buitenland. Al had het 1 semester geduurd, waren we met de kerst thuis geweest, en had ik het wel volgehouden. De meiden gaan gewoon door hierzo, zij hebben het heel erg naar hun zin en vermaken zich prima! Ik weet zeker dat zij dit tot een goed einde gaan brengen. Ik heb zeker geen spijt van dit avontuur. Heb ontzettend veel geleerd, vooral over mijzelf, mijn grenzen verkend.

Ondertussen ging het leven hier gewoon door, en hebben we evengoed veel lol gemaakt. Vrijdag 20 november kwam een vriendin van Pau, Silvia. We hebben die avond Uni Takeaway besteld (moest Sil natuurlijk ook meemaken) en we waren vrij snel beroerd ervan (en toch elke keer bestellen haha). Zaterdag zijn we naar Cardiff geweest en hebben we heerlijk geshopt! Ik heb mezelf heerlijk verwend met nieuwe kleren. Zaterdagavond gingen Pauline en Silvia naar Cardiff met Ali. Nienke en ik bleven lekker thuis... Zondag avond zijn we wat wezen drinken met Manu onze skypevriend en Nicolas onze duitse klasgenoot. Later kwam ook nog Steffen, een vriend van Nicolas. We hebben wat gepoold en lekker bier gedronken (oke, vooral Silvia en ik :P) en het was erg gezellig. Alleen ging deze pub al om 11 uur dicht, dus toen zijn we nog naar een andere geweest, die om 12 uur sluit (Silvia en ik moesten erg nodig naar het toilet en redden dat echt niet tot boven! Die heuvels zijn killing hierzo). Sylvia ging maandagochtend vroeg weer richting Nederland en wij hebben niet zoveel gedaan die dag. Ik had nog wel even de megabus geboekt voor onze trip naar Londen. Ik hoef niet echt meer naar school nu. Ik krijg geen punten mee vanaf hier, want daarvoor moet je echt het hele jaar afmaken. Dat betekent: ik heb een half jaar vertraging. Ik kan gelukkig instromen in februari in Nederland, dus heb geen heel jaar vertraging. Ik hoef ook geen assignments meer in te leveren want dat levert mij toch niets op. Dus ik houd nu een beetje vakantie. Ik heb besloten om niet meteen naar huis te gaan omdat ons tripje naar Londen al was geboekt (5-6-7 dec) en ik in oktober al een vlucht had geboekt voor 14 december. Dus vandaar dat ik hier nu nog even blijf. Dinsdag ben ik wel even meegeweest naar een lesje, die toch nooit zo boeiend is. Woensdag zijn we weer wezen shoppen in Cardiff omdat dinsdag onze studiefinanciering gestort was! Hiephoi, lang leve de IB-groep. Helaas kon ik niet zoveel meer vinden die dag. Pau voelde zich niet zo lekker en was eerder richting huis gegaan. Nienke en ik zijn nog even verder gegaan met shoppen, omdat het best nog wel vroeg was. Nienke had nog supercoole sneakers gekocht en ik een soort uggs. Donderdag moesten de meiden gewoon naar school en was ik mee naar de eerste les. 's Avonds zijn we naar de Raffles geweest, maar we hadden eigenlijk niet zo'n zin. Het was een van de gezelligste avonden ooit! Maarja dat is meestal zo. Als je geen zin hebt is het altijd het gezelligst. Gisteren, vrijdag moesten de meiden ook naar school en heb ik lekker uitgeslapen en mijn kamer uitgebaggerd. Jeetje wat een rotzooi hierzo. Nu is het weer redelijk ruim, wat wel een lekker gevoel geeft. Gisteravond was er een UV party bij ons in de students Union op de campus. We hadden gelijk kledingcrisis, want ja, met UV licht zie je alles! Uiteindelijk hadden we iets gevonden en gingen we erheen. Er waren hooguit 30 mensen en dus geen hol aan. We hebben even een drankje gedaan en zijn toen richting de Raffles gegaan. Daar was het ook niet echt druk, en het werd dus ook niet zo gezellig als de avond ervoor. Evengoed hebben we ons wel vermaakt hoor, daar niet van.

Vandaag hebben we eigenlijk de hele dag in bed gelegen (lazy people!) en ik heb mij net maar eens aangekleed en nienke is even wezen douchen. Pauline ligt nog steeds te slapen op dit moment. Vanavond hebben we niet echt plannen, waarschijnlijk even een filmpje kijken ofzo...

Nou mensen, jullie zijn weer helemaal up to date. In het vooruitzicht: morgen waarschijnlijk even te sporten als Nienke en ik zin hebben.. dinsdag ben ik jarig! 20 alweer, ouwe tak (verwacht wel een heleboel kaartjes he!! ;-))... die avond gaan we even naar de comedy avond en dan dat weekend gaan we naar Londen! We vertrekken zaterdag ochtend en zijn maandag avond weer in ons hokkie terug. Dan nog een weekje school en gaan we maandag de 14e met het vliegtuig richting NL! Dan vliegen we woensdag 6 januari terug naar Wales en komen mijn lieve papsie en ome Robert mij ophalen. 7 januari arriveren zij, en we gaan met zijn drieën en al mijn troep vrijdag de 8e weg... Dan zit helaas dit onvergetelijke avontuur voor mij erop, maar ja, so be it (hadden ze voor heimwee maar een pilletje) ik ben stiekem wel een beetje trots op mezelf, heb er dan toch zo'n 3 maanden gezeten...

Nou iedereen, een dikke kus vanuit Wales! Liefs, Kelly

  • 28 November 2009 - 18:39

    Tamara:

    He meiden,

    Kelly alvast van harte, Pauline nog gefeliciteerd! Uit de verhalen had ik niet opgemaakt dat je niet lekker in je vel zat Kelly, dapper dat je hebt besloten terug naar Nederland te komen. Dat moet niet makkelijk zijn geweest! Even een juf opmerking, maar de inschrijving van de minors is al geweest. Bedenk alsjeblieft zsm wat je wilt gaan lopen en mail me dan, zodat we kunnen proberen of je nog kunt aansluiten. Heb je Kees al geinformeerd dat je terugkomt? Zo niet ook gauw doen! Geniet van de laatste dagen daar en jullie trip naar Londen, ook voor Nienke en Pauline natuurlijk! Groeten, Tamara

  • 28 November 2009 - 22:46

    Anneke :

    hoi kelly
    leuk ver slagje weer nou nog even dan ben je weer lekker bij ons er is een kaart onder weg ik hoop dat hij op tijd komt voor je verjaardag maak er ondanks alles met de meiden een leuke dag van en als je terug bent doen we het nog eens dunnetjes over .En je mag best trots zijn op je zelf hoor op deze onderneming de ervaring die je heb op gedaan hoe klein ook pakken ze niet meer van je af liefs con en anneke. xxxx

  • 28 November 2009 - 23:13

    Annemarie:

    Schattie! Ik ben trots op je!! en het lijkt me weer heerlijk om je gewoon te zien en te spreken!! dat dippen op die kamer is ook niet alles! Gewoon lekker thuis met iedereen om je heen! Er is een verrassing voor je onderweg (stel je er niet teveel van voor hoor:P)

    Liefs!!

  • 29 November 2009 - 09:25

    Marjan En Henk:

    Lieve Kelly,

    Stoer dat je het allemaal zo op een rijtje kon zetten en de stap kon maken om naar huis te gaan! Heeeel moeilijk volgens mij, maar je hebt helemaal gelijk. Ik hoop dat je nog lekker geniet - ook in London. Ons kaartje zal wel te laat zijn maar we denken aan je.
    Groetjes ook van de meiden X X X X

  • 29 November 2009 - 10:29

    Nienke:

    Heey lieve Kel,
    Jammer dat hier geen respect-knop zit, anders had ik die tien keer ingedrukt ;)
    Want ik heb respect voor je; dat je die kant op bent gegaan en er 3 maanden hebt gezeten, maar dat je ook je eigen grenzen kent!
    Maak er in Londen een mooi afsluiting van!
    Liefs vanuit Indonesië xx

  • 29 November 2009 - 12:09

    Pa Pe:

    Schatje, wederom een prachtige verslag over het wel en wee in Ponty Pritt,geniet nog van de leuke dingen die je gaat doen .bereid je maar voor op je verjaardag op 1 december,daarna lekker naar Londen! even bijkomen en dan vakantie !!! XXXXXXXX Pa

  • 30 November 2009 - 17:57

    Trees En Piet:

    Wat 'n verhaal zeg,je bent 'n stoere meid om het van je af te schrijven.alvast 'n hele mooie verjaardag gewenst,nog gezellige dagen met de meiden,dikke kus van ons.

  • 30 November 2009 - 19:43

    Jan En Liesbeth:

    lieve kelly
    alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag, nog 3uur en dan ben je alweer twintig.geniet nog van de laatste dagen in engeland en kom dan maar weer lekker naar oostwoud, je hebt je kranig gehouden en wat niet gaat ,gaat niet.nou meis we zien je snel, liefs jan en liesbeth

  • 04 Januari 2010 - 11:08

    Ton Beentjes:

    wow kelly, als ik het goed begrijp zit je momenteel dus allang en breed weer in Nederland?

    wel gaaf dat je evengoed geprobeerd hebt alles af te maken.
    ik hoorde je voordat je ging al over dat je bang was dat je thuis te erg zou gaan missen, maar je hebt het toch gedaan!

    Pauline en nienke, nog heel veel plezier daar!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Pontypridd

Studeren in Wales!

Recente Reisverslagen:

08 Januari 2010

Nederland

28 November 2009

Helaas...

05 November 2009

Back in town

21 Oktober 2009

Terug in Nederland!

09 Oktober 2009

Foto's!
Nienke, Kelly en Pauline

HALLO!:D wij zijn 3 klasgenootjes van het INHOLLAND in Haarlem, wij studeren HTRO (toerisme) en we gaan nu voor school een jaartje in Wales, UK, studeren aan de University of Glamorgan in Pontypridd. Groetjes, Nienke, Kelly en Pauline

Actief sinds 20 Aug. 2009
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 17963

Voorgaande reizen:

15 September 2009 - 10 Juni 2010

Studeren in Wales!

Landen bezocht: